FRAKT FRA KR 89         GRATIS FRAKT OVER 1500KR!          FRI BYTTE OG RETUR          100 DAGERS ÅPENT KJØP

Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Bytte og retur

Hvordan returnere varer til Nordiskfritid.no?

Dersom du av en eller annen grunn ønsker å angre et kjøp eller bytte en vare må du sende varen tilbake til oss. Vi betaler returfrakten for deg, men dette forutsetter at du benytter vår returordning (opprinnelig fraktkostnad dekkes ikke).

 

For å kunne benytte deg av vedlagt returetikett og få kostnadsfri retur må du sende inn en returforespørsel via vårt kundesenter.

 

Søknaden om retur vil bli sendt til oss og behandlet i løpet av kort tid, helst innen 24 timer. Når din forespørsel på retur er behandlet, vil du motta returbekreftelse på e-post, og du kan da sende din pakke i retur. Du trenger ikke å legge med utfylt returskjema, da vi blir opplyst om årsak og varer som returneres når du sender inn retursøknad!

 

Slik returnerer du:

 

1. Logg inn på www.nordiskfritid.no

 

2. Gå til kundesenter -> Retur

 

3.  Skriv inn ditt ordrenummer, velg hvilke varer du ønsker å returnere og velg årsak til retur. Spesifiser i en kommentar hvis du ønsker å bytte til en annen farge eller størrelse.

 

4. Når du mottar returbekreftelse fra oss er din retur godkjent og du kan da sende din pakke i retur. Bruk egnet emballasje på returforsendelsen, som f.eks postemballasjen til pakken du mottok varene i.

 

5. Benytt deg av returetiketten som kom med forsendelsen eller som du fikk tilsendt fra kundeservice og lever inn på transportørens hentested.

 

6. Vi behandler din retur fortløpende når vi mottar returforsendelsen, helst innen 3-7 virkedager. Hvis du ønsker å bytte til et produkt vi ikke har på lager tar vi kontakt på telefon, sms eller e-post for tilby alternativer.

 

BESTILL RETUR HER

 

Tips! Du kan fryse faktura fra Klarna ved retur

Du kan fryse faktura fra Klarna ved å rapportere en retur i Klarna sin app eller ved å kontakte Klarna sin kundeservice. Da fryses forfallsdato på faktura inntil returforsendelsen har blitt behandlet hos oss.

Kundeservice Klarna: www.klarna.com/no/kundeservice/

 

Varebytte

Velger du å bytte varen i størrelse eller farge kan vi gjøre dette enkelt. Bytte av størrelse eller farge gjør vi til samme pris som opprinnelig bestilling slik at det ikke blir noe nytt betalingsdokument. Dersom du har bestilt med faktura fra Klarna ber vi deg om å betale den fakturaen du alt har mottatt da ingen ny vil bli utstedt. Vi kan ikke bytte mot mellomlegg så dersom du ønsker en dyrere vare ber vi deg bestille denne på egenhånd og vi vil refundere din retur. Om ønsket størrelse ikke er tilgjengelig blir du refundert for varen om ikke annet er spesifisert i kommentarfeltet på returlappen.

 

Betingelser for fri bytte og retur av varer

For at varen skal kunne returneres eller byttes kostnadsfritt innebærer dette at:

  • Varen må være ubrukt og original emballasje må være som ny.
  • Alle originale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og original emballasjen må følge med.
    • Vennligst ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignede direkte på originalforpakningen - da blir den skadet og taper seg i verdi.
    • Husk å pakke din retur slik at den ikke skades under transport.

 

Feilsending

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Den feilsendte varen sender du enkelt i retur og merker returen med feilsending.

 

Reklamasjon

Har du vært så uheldig at noe galt har skjedd med varen du kjøpte av Nordiskfritid.no ber vi deg ta kontakt pr mail med en utfyllende feilmelding om saken, gjerne med bilder om det er naturlig. Vi vil løse saken i samarbeid med vår leverandør og behandlingstid vil variere fra sak til sak avhengig av leverandør og hva som er feil. Vi vil naturlig prøve å løse saken så raskt som mulig, men normalt kan en reklamasjon ta 2 - 3 uker behandlingstid avhengig av hvordan saken løses.

 

Refundering

Velger du å bli refundert for din retur vil vi tilbakebetale penger til betalingsmetoden valgt ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for Vipps er det fra umiddelbart til 1 dag, for kortbetaling er det normalt 2-4 virkedager og for Klarna er det normalt 5-15 virkedager. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet.

 

Håndtering av EE-avfall

Vi viser til punkt 18. i våre kjøpsbetingelser angående håndtering av EE-avfall.